BleuBlancRouge dure (plus que) 3 ans!

20120714-181820.jpg

Nu är det dukat till fest. Förhoppningsvis i dubbel bemärkelse. I dag är det exakt tre år sedan BleuBlancRouge föddes, men det är också dagen då mitt älskade Paris Saint-Germain kan säkra sin andra raka ligatitel. Om laget vinner mot Sochaux på bortaplan i Montbéliard i eftermiddag är saken klar och jag kan inte tänka mig en bättre present på bloggens treårsdag!

Jag vill passa på att tacka för all spännande interaktion med er, kära läsare, och hoppas på många fler år tillsammans i frankofilins tecken! Tveka inte att höra av er med tips om frankofil saker att se, läsa och uppleva. Sådant kan det liksom inte bli för mycket av.

Jag hoppas att jag får möjlighet att återkomma redan senare i eftermiddag med ett glädjerusigt inlägg om en säkrad ligatitel för PSG.

Om mattiaslin71

Jag heter Mattias Lindén och är journalist till yrket. Vid det här laget har jag varit verksam som journalist i drygt 25 år. Främst inom radio, men även som skribent. Jag har ett passionerat förhållande till film och sport. Utöver det tar även musik och att läsa upp stor del av min uppmärksamhet. Och min förkärlek för det franska är, som den här bloggen visar, mycket stor.

Lämna en kommentar