RSS Flöde

Det är printemps i luften

Postat den

Ett år går fort. Det känns inte som att det var ett helt år sedan jag satt och skrev motsvarande inlägg senast, men det har det. Det har återigen blivit den 20 mars, Journeé international de la Francophonie och vårdagjämningen. En dag då vi möter våren och firar det franska språket.

Så värst vårlikt har det inte varit rent vädermässigt där jag befinner mig, så det har varit lite si och så med att möta våren. Fira det franska språket har jag dock tänkt att göra. Förmodligen genom att se ett avsnitt eller två av den senaste säsongen av den franska polisserien Braquo, läsa lite i någon fransk bok och lyssna på fransk musik. Med andra ord ungefär vad jag brukar göra för att fira denna dag.

Om du hittar till den här bloggen är sannolikheten stor att du liksom jag är frankofil. Hur uppmärksammar du den internationella frankofonidagen?

Om mattiaslin71

Jag heter Mattias Lindén och är journalist till yrket. Vid det här laget har jag varit verksam som journalist i drygt 20 år. Främst inom radio, men även som skribent. Jag har ett passionerat förhållande till film och sport. Utöver det tar även musik och att läsa upp stor del av min uppmärksamhet. Och min förkärlek för det franska är, som den här bloggen kommer att visa, mycket stor.

Kommentera

