RSS Flöde

En dag med boken i fokus

I dag när det är självaste världsbokdagen och allt kan man tycka att det naturligtvis hade varit på sin plats att ha en ny läsupplevelse att presentera här på bloggen. Och det hade det såklart varit, men nu har jag tyvärr inte det. Ni som följer bloggen vet att det där med läsning av skönlitteratur, eller kanske snarare avsaknaden av densamma, är en ständig källa till dåligt samvete för mig. Jag hinner inte, alternativt tar mig inte tiden eller felprioriterar när det gäller min tid, läsa till närmelsevis lika mycket som jag skulle vilja göra och har gjort under tidigare perioder av mitt liv.

Det jag kan bjuda på för att åtminstone lite kunna uppmärksamma att det är världbokdagen är att skriva några rader om den bok jag läser just nu. Det är ingen mindre än den här,  som damp ner i brevlådan häromdagen.

Jag har tyvärr inte kommit så långt in i den omfångsrika boken, men det jag har läst hittills lovar riktigt gott. Inledningen är lite avig, Laurence Cossé tycks ha ett ganska egensinnigt språkbruk, och det vilar något mystiskt och oförutsägbart över det hela. Åtminstone jag har svårt att förutsäga vart det hela ska ta vägen och det är en bra känsla att ha med sig. Hoppas bara att jag snart får tillfälle att läsa mer än de där få sidorna strax innan läggdags som mitt läsande av skönlitteratur har en tendens att begränsa sig till. Jag återkommer till naturligtvis till Drömbokhandeln här på bloggen så fort jag har läst ut den. Nu är det som tur är läggdags för mig. Som tur är för att jag då får¨möjlighet att läsa några sidor till i boken. Hoppas att det inte blir för spännande bara. Ett tidigt morgonpass på jobbet väntar i morgon.

 

Om mattiaslin71

Jag heter Mattias Lindén och är journalist till yrket. Vid det här laget har jag varit verksam som journalist i drygt 20 år. Främst inom radio, men även som skribent. Jag har ett passionerat förhållande till film och sport. Utöver det tar även musik och att läsa upp stor del av min uppmärksamhet. Och min förkärlek för det franska är, som den här bloggen kommer att visa, mycket stor.

Kommentera

